Followers

Friday, 3 June 2011

MBE & MEE

Although there is no nationwide bar examination, 48 States, the District of Columbia, Guam, the Northern Mariana Islands, Puerto Rico, and the Virgin Islands require the 6-hour Multistate Bar Examination (MBE) as part of their overall bar examination; the MBE is not required in Louisiana or Washington. The MBE covers a broad range of issues, and sometimes a locally prepared State bar examination is given in addition to it. The 3-hour Multistate Essay Examination (MEE) is used as part of the bar examination in several States. States vary in their use of MBE and MEE scores.

"If there were no bad people, there would be no good lawyers."
 - John Kingston

25 comments:

  1. So many tests, you kinda have to respect lawyers for making it through all that.

    ReplyDelete
  2. agree with the quote

    "If there were no bad people, there would be no good lawyers."

    ReplyDelete
  3. that quote is really profound

    ReplyDelete
  4. hmmm... An excellent point.

    ReplyDelete
  5. So why are Louisiana and Washington different? Just because?

    ReplyDelete
  6. They realy need to get some sort of federal licensure.

    ReplyDelete
  7. It's a field that requires dedicated to learn, without a doubt.

    ReplyDelete
  8. 6 HOURS??? SIX HOURS????? FFFUUUU i remember a test of 4 and a half hours or Industrial Probability and statistics but 6 hrs?? damn thats harsh. Also GREAT QUOTES i keep coming back for more.

    ReplyDelete
  9. If I had to take a test for six hours I would quit lol

    ReplyDelete
  10. well, i'd move to washington if i wanted to be a lawyer :D

    ReplyDelete
  11. Ah man, I really love these quotes. They're funny because they're true :)

    ReplyDelete
  12. I would just get my degree in Washington

    ReplyDelete
  13. I guess they don't call it "The Big Easy" for nothing!!!

    Haha!!

    Ha!

    ha

    hehe

    he

    h

    ...

    (sigh)

    ...

    sorry

    ReplyDelete
  14. After reading so many John Grisham novels I feel like I've absorbed this information via osmosis.

    ReplyDelete
  15. hell very interesting thing

    ReplyDelete